joi, 4 noiembrie 2010

La casting...

Fiind in pensie iar sefu de la ziar nu ma mai cheama sa iau interviuri, m-am gandit sa folosesc timpul liber incercand sa ma fac actor.
Inceputul a fost greu. Si acum ma dor palmele de la atata aplaudat...Am castigat castingul la diveste emisiuni cu public. Aplaudam la semnal, radeam cand ni se dadea voie si plangeam seara dupa 12 ore de dat din palme. Am vazut multe din postura de figurant pe platou. Inclusiv blonde trase prin inel cantand sau dansand bezmetic in ciuda...mea. Faceam ochii mari, savuram si cam atat... Seara tot "flamand" adormeam...
Dupa vreo doua luni ma observa un mare regizor si am fost distribuit intr-o reclama pentru tineretul din ziua de azi... Rolul meu era sa duc tomberonul prin fata aparatului de filmat si sa oftez prelung. Apoi aparea un text cu urmatorul continut: "Daca nu inveti, ca el ajungi"... Scena de final ma gaseste cautand in gunoi, alaturi de cativa profesori ramasi fara catedra...Am mai jucat intr-o reclama aparand langa o duduie faina... Ea statea pe o masina iar eu eram cumparatorul... O voce metalica din eter ma indruma sa cumpar."Cu bani putin ma poti avea toata viata"... Eu trebuia sa intreb entuziasmat " "Cu cati bani?!" iat duduia imi raspundea suav: "Doar 80.000 de euro"...Aici intotdeauna ma blocam...Imi venea sa zic:"Cam scump, duduie...Nici macar silicoane n-ai!" dar ma oprea regizorul pana s-a saturat de mine si m-a concendiat... Nu stiu nici pana azi de ce, pentru ca replica mea finala din scenariu suna asa: "Atat de putin?!...Si ieftina si buna!"...tot dreaqu ala...
Auzind ca se face un casting la un film de amor imi incerc sansa si stupoare...Iau rolul! Un rol secundar ce-i drept, unde aveam doar o scena. Eu, cica eram un bogatan si trebuia sa stau la o masa cu o cucerire de a mea. Aparatul trecea cateva secunde peste noi iar eu trebuia sa o mangai si apoi sa o pup vitejeste pe frumoasa blonda pe care am cucerit-o...La prima dubla o mangai apoi o pup dar eram cu ochii tot dupa camera de vederi sa ma vada si aia de acasa, ca deh!, trebuie sa ma laud si eu cu ceva..."Stop" urla regizorul si cere a doua dubla...Eu auzind una ca asta, ba o piscam dupa ce o mangaiam, ba o pupam si ii ordonam limba in gura in asemenea fel ca sa se inece partenera de film, ba ii puneam piedica, cameramanului...Dupa a 38 dubla, regizorul a demisionat. Am mai facut inca o dubla, dupa care frumoasa partenera a lesinat iar scena a fost eliminata intr-un final...
Fara niciun rol la activ si dupa zeci de castinguri la care am participat fara succes, cel mai aproape de vreun regizor am fost la WC, dar si ala cand m-a vazut a fugit cu pantalonii in vine, ca in rest nu am putut sa trec de portarii cladirilor unde se faceau castingurile. Afland ca se cauta un pistolar pentru un film horror si regizorul era unul don strainatate, eram convins ca este sansa mea de a deveni o vedeta de cinema. Am obtinut rolul fara niciun fel de probleme. Era un rol complex, dramatic. Trebuia sa impusc diversi monstrii in timp ce genericul inceputului de film se derula. Trageam din toate pozitiile apoi, la un moment dat trebuia sa plang fiindca din greseala, imi ucideam partenerul si nerezistand gafei trebuia sa ma impusc in cap, nu inainte de a fi papat de o lighiona de la brau in jos...Cu ultimele puteri imi trag glontul izbavitor iar filmul continua cu alti actorasi de mana a doua care incercau sa razbune moartea noastra...
Am mai prins un rol intr-un film XXX, dar acolo eram un chelner batran care facea poze in timp ce pe masa din restaurant se petrecea adevarata actiune...Nici macar "firimituri" nu am primit. Am incercat eu sa protestez, dar cand actorii aia africani mi-au aratat bastoanele, de ziceai ca-s trompe de elefant, m-am facut mic si am disparut...
Fara sansa unui rol principal o sa incerc sa ma retrag aproape de glorie, cu gandul sa devin cosmonaut. Voi vizita Luna, Venus, poate voi da nas in nas cu vreo extraterestra cu par balai sau poate ma fac poet...
Chiar am pregatit o strofa de incheiere dar sunt rusinos si nu stiu daca pot sa o postez.
Sunt poetul cel tafnos
Scriu un vers, rima-i pe dos
Ma gandesc la contemplare
Ce cuvant e asta, oare?!
Trag pe nas, fum si saliva
Inima-mi bate comod
Maine, ziua o sa vina?!
Sau fac un atac de cord?
Si inchei apoteotic
Nu mai scriu, ca sunt...patetic!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu