joi, 4 noiembrie 2010

Cum gandeste o maimuta...

Ieri am imprumutat o maimuta de la cineva ca sa o studiez si sa vad cum gandeste. Specific ca este cea mai inteligenta maimuta de pe Terra si chiar ingaima cateva cuvinte...Inteligibile!
I-am pus pe cap, maini, picioare, testicule (ca-i o maimuta masculina), umeri, limba fel de fel de cabluri cu lipici si am inceput testarea...Am intrebat pentru inceput maimuta, cum se simte...Mi-a raspuns dand din cap, afirmativ si eu vazand una ca asta i-am spus un banc usor pentru inceput sa-i vad reactia( copiat de pe net bien sur)
-Un boxeor avea meci si era sustinut de colegul sau ion ! Dupa citeva lovituri boxerului ii curge sange din nas dar ion il incurajeaza :
-Ba Fane ba, nu e sange ma, e muci!

...Maimuta, niciun gest...Repet bancul, maimuta, muta asa ca mi-am notat in carnetel primele impresii: "Maimutei nu-i place violenta!"...Am pregatit un alt banc:
Control vamal:
- Ce aveti in sac?
- Ceva mancare pentru maimuta mea, dom' sef.
- Deschideti sacul!
Deschide sacul, inauntru zece kilograme de cafea.
- Aha, maimutei ii place cafeaua, spune ironic vamesul.
- Ii place nu-i place, altceva nu primeste.

...Maimuta incepe sa arunce cu coaja de banana dupa mine...Ma mir, stiind ca nu-i place violenta si rectific in agenda: " Maimutei ii place violenta dar cred ca nu-i place sportul numit box"...Ii spun o curiozitate din istorie curios ce va raspunde maimuta:
-Stiai ca Hitler si Napoleon aveau fiecare numai cate un testicul?
...Maimuta se uita la mine chiorash si imi arata doua degete ridicate iar cu mana libera isi balangane ceva intre picioare...Notez: " Maimuta stie sa numere cel putin pana la doi"...Apoi o iau la intrebari vizavi de igiena...
-Stiai ca unghia degetului mijlociu creste cel mai repede?
...Maimuta ridica degetul mijlociu iar eu notez: " M-a injurat, `tu-i mama ei de maimuta"...Redeschid caietul cu notite si completez: "Posibil sa creasca mai iute pentru ca este cel mai folosit deget"...Ma hotarasc sa-i mai spun un banc mai lung...
Un detinut primeste o scrisoare de la sotie:
"Am hotarat sa plantez morcovi in gradinita din spatele casei. M-ai putea ajuta macar cu un sfat?" El ii scrie:
"Draga nevasta, orice faci nu te atinge de gradina din spatele casei. Acolo am ascuns banii!"
Dupa o saptamana iar vine o scrisoare de la nevasta:
"Nu o sa-ti vina sa crezi ce s-a intamplat. AU venit la noi o gramada de oameni si au sapat toata grdina din spatele casei!"
La care el raspunde:
"Draga nevasta, acum poti planta morcovi in spatele casei..."

...Maimuta se uita la mine neincrezatoare, se gandeste o leaca, imi subtilizeaza un creion, rupe o foaie din carnetel si eu astept reactia ei...Poate imi scrie ceva...Astept vreo cinci minute, maimuta nici un raspuns...Notez: " Cred ca este o maimuta inteligenta. Isi pregateste evadarea desenand planul camerei si al evadarii"...Dupa un timp imi arunca foaia in fatza...Ma uit pe ea si surpriza!!!...Scria negru pe alb, citez : " M-a injurat, `tu-i mama ei de maimuta"...Notez si eu numa de-al draqu: " Se pare ca ce face omul face si maimuta...Plus ca imi imita perfect scrisul...Posibil sa fie si o notita de-a mea dar nu bag mana in foc!"...Ii spun inca o curiozitate:
-Stiai ca la revenirea pe Pamant, dupa o calatorie in spatiu de o luna, astronautii sunt mai inalti cu pana la 3 cm si mai slabi cu pana la 10 kg?
...Maimuta tace...Notez: " Maimutele nu sunt curioase si cred ca nu sunt interesate de cum arata"...Ma uit la maimuta, ea la mine...Aud cum isi drege vocea si zice silabisind: - Vere!...notez: " Maimutele mint de ingheata apele!...Nu-s verisor cu ea!...Ca am unele apucaturi de jungla este o alta problema...dar numa` cu cine merita!" Ii mai trantesc pe final un banc inteligent, asteptandu-i reactia:
Pe o strada din Scotia, se intampla un accident rutier. Un turist iese de pe carosabil si da cu masina intr-un pom.
Omul se taraste afara din masina si ramine intins in iarba. Un scotian trece prin apropiere. Se duce la accidentat si intreaba:
- Sinteti asigurat?
- Da, raspunde acesta cu greu.
- Aveti o asigurare si pentru persoanele aflate in masina?
- Daaaa….
- Aveti ceva impotriva daca imi ravasesc putin hainele si ma intind langa dumneavoastra?

...Dintr-o data i vad pe maimuta ca se pravaleste pe jos de ras...Un ras cu lacrimi de crocodil ( este singura propozitie din lume unde apar trei animale pomenite dintr-un foc)...Radea ca nebuna...Notez: " Maimuta nu are discernamant..Rade de necazul oamenilor"... Ma enervez si ii spun asta si cu voce tare...
- Ca parca voi, oamenii, aveti!...Iar la necazul altora va bucurati pe ascuns!...spune maimuta si apoi pleaca suparata...
- Asa este si cu omul...Ala care greseste, tot el face pe suparatu`...incerc sa dreg eu "busuiocul"...
Oare cine o fi castigat acest duel verbal...Din departare primesc raspunsul maimutei:
- Stiai ca in ultimii 4000 de ani nici un animal nou nu a fost domesticit?
...Notez o ultima impresie..." Mincinoasa, maimuta!...Dar strutul ce-i?!..Strutul nu-i domesticit?... Ha?! Ba da, este! De strutzoiaca!"...Inchid carnetelul furios si revin in lumea dezlantuita unde lupta pentru putere este inumana si practic nu se castiga nimic din ea...Eventual dusmani...
Aviz amatorilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu